博海蓝枫

微笑与你同行
Saudade - Us The Duo

小豆之家:

Memories are the only thing I have left
我只留下这回忆
Wish I could have told you everything before you left
但愿我能在分别前说出一切
I haven't eaten, I haven't slept
我食不下咽 我夜不能寐
I haven't smiled, I've only wept
我笑不出来 我以泪洗面
I'm replaying every single word you said
我不停回想你说过的每句话

Am I really dreaming?
我是在做梦吗
Are you really gone?
你是真的离开了吗
Are you really gone?
你是真的离开了吗
Am I done believing
我真的能说服自己吗
Or is hope forever gone?
还是依然觉得再看不见希望了
My mind is moving on
我思绪万千
Saudade
无望的渴望啊

Fantasies are the only thing I can't shake
只有美好如你能让我震颤
Fast is gone and I'm still here
万物更替我却依然在这儿
Wondering if you'll reappear
还想着或许你会出现
I'm replaying every song we've ever sung
我一遍遍唱着一起唱过的歌

Am I really dreaming?
我是在做梦吗
Are you really gone?
你是真的离开了吗
Are you really gone?
你是真的离开了吗
Am I done believing
我真的能说服自己吗
Or is hope forever gone?
还是依然觉得再看不见希望了
My mind is moving on
我思绪万千

You always smiled and kept me safe
你总是笑着 给我踏实感
You held my hand and led the way
你牵着我 带着我走
You found the beauty in the pain
你从痛苦中剥离出美妙
Now you're gone, now you're gone
现在你真的走了 真的走了
Cannot hide the joy in life
我似乎不再能发现生活的趣味
You left behind for me to find
你留我一人苦苦追寻
So I will sing this song aloud
我要大声唱出这首歌
I'll make you proud, I'll make you proud
我要让你以我为傲 我要让你以我为傲

Am I really dreaming?
我是在做梦吗
I know you're really gone
我知道你是真的离开了
It's time to move on
是时候向前看了
I'll never stop believing
我永远不会丢失这信念
That I'll see you again
我会再次和你相聚的
I'll miss you until then
我会一直思念你直到
Saudade, saudade
这无望的渴望终于画上句点

小豆之家敬上!

评论

热度(15)